Tr00 Azumnezz of D00m!

Jag tror jag typ svimmar! En killkompis från Malmö som jag har kännt i runda svängar åtta  år (via nätet och vi har träffats engång, under förhållandena snöblandat regn på ett kolsvart Jägersro för några år sedan) funderar på att kanske söka ett jobb på Såtenäs som flygplatsbrandman. Japp finns visst en sådan branch med, till min förvåning, men någon måste väl göra något om ett flygplan börjar brinna.. Eller? Iallafall tillbaka till det jag ville få sagt, att det vore helt sjukt kul om han sökte jobbet, fick anställning och flyttade hit! Han är en av mina bättre kompisar, han ställer alltid upp och lyssna när man har något krångel eller bara vill ha någon att tjata hål i huvudet på! Jag minns när han och Niklas, Hannes (Hannes och Niklas var dom första jag och min dåvarande Bästis Frida hade fått kontakt med från Malmö) å några mer hade lan och fick för sig att ringa till mig klockan tre på natten! Just då visset jag inte vem Henrik var och det var han som höll låda i telefon på skånska (dom andra vågade knappt prata med mig) och det var så vi lärde känna varrandra! Åtta år har gått extremt fort och jag är ganska imponerad över att vi fortfarande har kontakten och så!

Så LYCKA TILL med jobbsökandet Henrik! :D


Vidare till vad jag gjort idag. Ja, idag har jag jobbat! Det var lunchtrav på Axevalla med 10 lopp på programmet! Blir ganska lång och jobbig dag när det är lunchtrav! För jag hinner inte ricktigt lägga in bilderna imellan loppen så det måste jag göra när jag kommer hem. Sedan har jag tatt massa heatbilder på alla hästarna idag så jag har 156 heat bilder att rensa ut dom mindre bra och indexera, namnge och så vidare. Det är det jag igentligen borde syssla med just nu... Hehe



Trav på Axevalla!



En karta på Skaraborg som någon okänd har satt upp där jag jobbar!


:)


Bild på Henrik när han tog lumpen, skamlöst snodd från hans FB!


Vänner via nätet i åtta år, inte illa! (Även denna bild skamlöst snodd på FB!)



Skriv gärna en rad...

Skriv en liten rad till mig så blir jag glad!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara lilla jag som ser)

Skriv gärna din blogg :

Så.. Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0