Hemma igen

Nu är jag hemma och har just smällt i mig en tortillia. Det har vart kanonvarmt hela dagen och jag frågade den danske vakten om han visst vad det vart för temperatur och han sa att det vart ca 25 grader! Inte illa! Hemma sa bror att det vart ca 27 och vindstilla hela dagen.

Majia vann med Quiway D'Heripre i montéloppet efter ha näst intill dömt ut sina chanser i loppet och bara hoppats på att komma runt utan galopp! Quiway D'Heripre galopperade runt ovalen som en metmask i värmningen, men det gjorde han definitivt inte i loppet! Snacka om vinnarskalle på den hästen!


Jag och pappa skojade till det lite på vägen hem! Det körde en yngre förmåga bakom oss med sin bil och höll på att "vingla" massa fram å tillbaka hastigt och körde uppe i häcken på oss. Så pappa stog på bromsen och det höll dom på avstånd ett tag. Sedan blåste dom förbi oss men hände inte så mycket mer efter det. Blev ganska stilltje i fältet som man säger på travspråk. Så vi gjorde en fin omkörning och sedan tog jag bara fram blixten och fyrade av några gånger! Och vi såg i backspegeln hur kille höll upp nävarna för ansiktet. Och gud va vi skratta åt denna lättlurade grabb! Sedan höll sig han på långt avstånd! Så kul man kan ha med en blixt!




Där uppe jobbar jag med att lägga in bilderna på arkivet!


"Mellan" Svanen Rickard Svanstedt vann sitt första lopp idag! Grattis på han!


Man blir sådär lagomt döv av att stå brevid en sådan här stolpe!



Oskar Florhed.



Strömsten var där och snurrade, han hade ju Rudolf den Tredje till start i montéloppet!


Montéloppet vanns av Majia Lähdekorpi med Quiway D'Heripre. Rudolf den Tredje slutade.. trea!



Skriv gärna en rad...
Postat av: Emma

Hihi Richard är ju riktigt söt, eller jag tror de iaf...

2011-06-03 @ 21:42:53
URL: http://emmywood.wordpress.com

Skriv en liten rad till mig så blir jag glad!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara lilla jag som ser)

Skriv gärna din blogg :

Så.. Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0